tisdag 15 februari 2011

Två tavlor från det gamla året

Idag tänkte jag lägga upp två tavlor från förra året, så ni får se några färdiga verk. Anledningen att jag inte lägger upp bilder från nuvarande projekt är helt enkelt att jag vill ställa ut dem först!
Det är två helt olika stilar på tavlorna, det är lätt hänt när man experimenterar med olika tekniker.

Jag kommer ärligt talat inte ihåg titeln på denna, tss..
Hur som helst, den är målad med tusch och akryl på pappskiva.
Det var andra gången jag målade med flytande tusch, och första gången jag inte gav upp och faktiskt fick till nånting!

N'daga,

Det här är min personliga favorit.

Den är målad helt i akryl. Jag har inte använt mig av pensel, utan enbart roller. Den första jag rollat, och definitivt den bästa.
Jag skapade denna en dag när jag kände mig kass och stressad inför utställningen, och ingenting ville funka. Så jag började rolla, struntade helt i resultatet, och vips så blev den här till!
Jag har insett att det bästa för mig är att bara tömma huvudet och försöka att inte bry mig, då blir det bäst. När man kommit en bit så får man oftast en idé på hur man kan fortsätta. Men när jag börjar måla med en idé så vill det aldrig funka.


Jag hoppas ni tycker om bilderna, i alla fall lite.
Även fast fotografierna är rätt kassa.. Det ser snett ut.


Simma lugnt!
/Dimitrios

1 kommentar:

  1. tjaba! fan vad du är duktig! i love roller talvan!
    och filmen var ju också asbra, gör meer! hoppas allt är gött! puss/maya

    SvaraRadera